CONTINGUTS
DE MATEMÀTIQUES
Nombres
naturals
Múltiples
i divisors
Potències
i arrels
Fraccions
Nombres
decimals
Percentatges
i proporcionalitat
Nombres
enters
Estadística
i probabilitat
Mesurar
longituds, masses i capacitats
Mesurar
superfícies i volums
Figures
planes i àrees
Cossos
geomètric i volums
CONTINGUTS
DE VALENCIÀ
VOCABULARI:
L’arrel
i els morfemes
Els
prefixos i els sufixos
Les
classes de paraules
La
família de paraules i el camp semàntic
Els
connectors
La
sinonímia i l’antonímia
La
polisèmia i l’homonímia
El
sentit literal i el sentit figurat
Les
frases fetes
Les
paraules tabú i els eufemismes
Els
préstecs i els estrangerismes
Els
neologismes i els arcaismes
GRAMÀTICA:
El
substantiu
L’adjectiu
Els
determinants. Els pronoms personals
El
verb: arrel i desinències, temps, mode i veu
Els
verbs regulars, irregulars i defectius
Els
adverbis i les locucions adverbials
Les
preposicions, les conjuncions i les interjeccions
Els
grups de paraules
El
subjecte i el predicat
L’atribut
i el complement directe. Pronoms febles
El
complement indirecte i el circumstancial
Les
varietat de la llengua
ORTOGRAFIA:
L’accentuació
i la dièresi
Els
diftongs, els hiats i els dígraf
El
guionet i l’accent en les paraules compostes
L’apòstrof
i la contracció
La
S sorda i la S sonora
Els
sons de la X i els dígrafs TX i IG
L’ús
de g/j, tg/tj
La
B, la V i la H
p/b,
t/d i c/g al final de paraula
La
L i L·L, la M i la N
Punt,
coma i punt i coma
Dos
punts, punts suspensius, cometes i parèntesis
LITERATURA:
Els
gèneres literaris
Els
elements de la narració
El
conte popular i el conte literari
Els
tipus de novel·les
L’estrofa
i la rima
El
còmput sil·làbic
Classes
d’estrofes
Comparació,
anàfora, metàfora, paral·lelisme i polisíndeton
L’al·literació
i l’onomatopeia
La
personificació i la hipèrbole
Les
característiques del teatre
COMPRENSIÓ
LECTORA I EXPRESSIÓ ORAL i/o ESCRITA:
Narració
Descripció
Diàleg
Autobiografia
Notícies
Còmic
Instruccions
Entrevista
Poesia
Diari
personal
Article
d’opinió
Exposició
Argumentació
Refranys
i endevinalles
Valoració
i comentari de lectures
CONTINGUTS
LLENGUA CASTELLANA
EXPRESIÓN
ORAL:
Elementos
de la comunicación
Lenguas
de España.
Recitar
y memorizar.
Explicación
de sucesos.
Exposición
de temas.
EXPRESIÓN
ESCRITA:
Redacción
de textos: narrativos, instructivos, explicativos y argumentativos.
Descripción
de personas, animales y lugares.
Confección
de un cartel.
Redactar
y analizar noticias.
Escritura
de diálogos ( teatro)
Poemas
a través de caligramas.
El
cómic.
LÉXICO:
La
comparación.
Sinónimos
y antónimos.
Palabras
compuestas y polisémicas.
Prefijos,
sufijos y familia de palabras.
Aumentativos
y diminutivos.
Personificación,
metáfora y derivación.
Diferencia
entre lenguaje coloquial y culto.
Análisis
etimológico de las palabras.
Frases
hechas.
ORTOGRAFÍA:
Clasificación
de las palabras según su sílaba tónica.
Reglas
de acentuación.
Hiatos
y diptongos.
Monosílabas
y diacríticos.
Uso
de la h ,g/j
Palabras
homófonas.
El
guión y el paréntesis.
Dos
puntos y comitas.
Prefijos
y sufijos.
MORFOSINTAXIS:
Sujeto
y predicado.
Clases
de oraciones.
Género
y número de los nombres.
Clases
de nombres.
Determinantes.
Artículos,
adjetivos, pronombres y verbos.
Adverbios,
preposiciones y conjunciones.
Conjunciones
y formas verbales.
CONTINGUTS
D’ANGLÉS
VOCABULARI
Números
cardinals i ordinals
La
ciutat: llocs, edificis, situació,... Països, accidents geogràfics,
natura
Adjectius
qualificatius. Comparatius Professions
Verbs
d’acció, verbs en passat Esports i hobbies
Paraules
wh-
L’escola:
assignatures, objectes de l’escola
Objectes
de l’entorn Aliments
Animals
Preposicions
de lloc i moviment
La
casa: habitacions i mobles
Roba
i objectes personals
L’oratge.
Dies, mesos, estacions de l’any
LECTURA
Pràctiques
de lectura i entonació Comprendre lectures globalment
CONTINGUTS
DE MÚSICA
LA INTERPRETACIÓ MUSICAL:
Cançons,
respiració, vocalització i articulació de la veu.
Acompanyament
de cançons i peces musicals amb els instruments escolars.
Flauta
dolça soprano: notes de l'escala musical i notes agudes.
LA MÚSICA, EL MOVIMENT I LA DANSA:
Moviment
organitzat i improvisat. Danses tradicionals i d'arreu del món.
ESCOLTA:
Audició
i reconeixement de peces musicals de diferents gèneres, estils i
compositors.
Reconeixement
d'instruments de l'orquestra, electrònics i d'altres cultures.
Audició
de música coral i peces interpretades per solistes, cor i orquestra.
Audició
i reconeixement dels elements de la música en les audicions.
Seguiment
de la forma a través de partitures.
Valoració
del silenci durant l'audició musical.
Obtenció
d'informació de manera guiada per mitjà de ferramentes digitals.
EDUCACIÓ
PLÀSTICA
EL LLENGUATGE AUDIOVISUAL
-
CLASSIFICACIÓ
-
Duració: llargmetrage i curtmetrage, videoclip i anuncis publicitari.
-
Gènere: drama, comèdia, acció, aventura, terror, ciència-ficció.
-
Temàtica: històric, policiac, western, amor, intriga, humor i drama.
-
Funció social i comunicativa: descriptiva, informativa, d’entreniment, persuasiva o transmetre sentiments i emocions.
-
Lectura de la imatge en moviment: alfabetizació audiovisual.
-
Realització de produccions audiovisuals.- Programes informàtics sencilla per a la creació i edició d’imatges i vídeo digital.
EXPRESSIÓ
ARTÍSTICA
-
Punt línea i píxel.
-
El pla: La forma
-
Color. Colors, llum i colors pigment. To, saturació i lluminositat.- La fotocopiadora, l’escàner, cámera fotogràfica i programes informàtics.
GEOMETRIA
-
Proporcionalitat entre figures.
-
L’escala.
-
Representació gràfica de poliedres.
-
Recta, semirecta i segment.- Ferramentes: Regle, escarie, cartabó, el compàs i el transportador d’anglès.
ARTISTES
-
Henri Matisse- Moisés Gil
CONTINGUTS
DE RELIGIÓ
Fills i filles de Déu
El
poble d’Israel
Les
religions Festes cristianes Jesús, déu i home
La
Pau
La
Quaresma
El
dia de la vida Jesús, el salvador
La
Mare de Déu del Miracle Presència de l’església al món Art
VALORS
SOCIALS I CÍVICS
Comprensió
i respecte en les relacions interpersonals:
Identificació
i expressió dels sentiment i emocions.
Habilitats
de comunicació.
Resolució
de conflictes.
Autoregulació
emocional.
Habilitats
socials.
La
convivència i els valors socials:
Solidaritat
i cooperació.
Drets
i deures de les persones.
Les
diferències culturals.
Democràcia
Responsabilitat
de les persones en la societat.
CONTINGUTS
CIÈNCIES SOCIALS I NATURALS
L’Univers
La
Terra, el nostre planeta Els ecosistemes
El
relleu, el clima i els paisatges d’Espanya
La
població i els recursos econòmics d’Espanya Etapes de la història
La
nutrició i la digestió La respiració
El
sistema circulatori i el sistema excretor
Ossos,
articulacions i músculs La reproducció humana
La
matèria i l’energia Les màquines
La
llum i el so
CONTINGUTS
EDUCACIÓ FÍSICA
Bloc
1: Coneixement corporal i autoestima
-
Projecció del cos en l’espai,
millorant el control postural i l’equilibri.
-
Noció del ritme en les activitats físiques: acceleració i
desacceleració
-
Orientació: interpretació de posicions i direccions.
-
Organització espaciotemporal en situacions motrius complexes
-
Exploració d’activitats individuals encaminades a determinar el
nivell motriu i millorar la iniciativa i el treball autònom.
-
Execució de moviments segmentaris amb material, per a la millora de
l’adquisició d’habilitats motrius.
-
Identificació amb sentiments i emocions dels altres: l’empatia.
-
Acceptació de les seues possibilitats físiques reals, i respecte
per les dels altres.
-
Les habilitats socials com a instrument per a la resolució de
problemes.
Bloc
2: Habilitats motrius, coordinació i equilibri. Activitats en
el medi natural.
-
Adaptació de l’habilitat motriu corresponent a les
diferents activitats fisicoesportives, ajustant la seua realització
als entorns i al grau d’incertesa.
-
Resolució de situacions motrius de coordinació (grossa, fina,
segmentària,
general,
oculomanual i oculopèdica ) amb i sense utilització de materials.
-
Adaptació de l’equilibri estàtic i dinàmic en activitats
físiques utilitzant diferents superfícies i posicions.
-
Col·laboració en la preparació i realització d’alguna activitat
en e l medi natural com senderisme, orientació, bicicleta, itinerari
ambiental o activitats nàutiques
utilitzant les tècniques adequades.
-
Mesures de seguretat en les activitats físiques i jocs en entorns no
habituals.
-
Autonomia i confiança en les pròpies habilitats motrius en
situacions habituals amb entorns desconeguts.
-
Esforçar-se, força de voluntat. Constància i hàbits de treball.
Capacitat de
concentració.
Regular la perseverança, flexibilitat, control de l’ansietat i
incertesa i capacitat d’automotivació abans, durant i després del
procés d’aprenentatge. Resiliència, superar obstacles i
fracassos. Aprendre de forma autònoma. Aplicar estratègies
d’aprenentatge cooperatiu. Obtindre informació i usar-la
eficaçment. Buscar orientació o ajuda quan en necessita de forma
precisa.
Bloc
3: Expressió motriu i comunicació.
-
Pràctica d’activitats expressives que fomenten la creativitat i la
confiança en un mateix.
-
Respecte i acceptació dels recursos expressius i comunicatius dels
altres.
-
Iniciativa personal per a la millora de la creativitat en la pràctica
d’activitats expressives.
Bloc
4: Activitat física i salut.
-
Hàbits saludables d’higiene corporal, posturals i alimentaris en
la pràctica d’activitat física i en la vida quotidiana.
-
Descripció dels efectes beneficiosos de l’activitat física, la
higiene, l’alimentació i els hàbits posturals en la salut i el
benestar.
-
Pràctica de la relaxació davant de situacions estressants.
-
Jocs, exercicis i activitats per a la millora de la resistència
cardiorespiratòria o aeròbica, la flexibilitat, la força muscular
i la resistència muscular.
-
Adaptació de l’esforç a la intensitat i duració de l’activitat.
-Freqüència
cardíaca i respiratòria com a indicadors de la intensitat de
l’esforç. Presa de pulsacions.
-
Ritme adequat de cursa.
-
Duració de l’esforç.
-
Normes de prevenció i recuperació en la pràctica d’activitat
física en la classe d’Educació Física i en el seu temps d’oci.
Bloc
5: Jocs i activitats esportives.
-Reconeixement,
nomenament i classificació de jocs i activitats esportives, estes
últimes segons la forma d’utilitzar l’espai i el tipus de
participació dels jugadors (psicomotrius o individuals, d’oposició,
de cooperació i de cooperació-oposició o col·lectius), la
varietat de contextos lúdics i l’anàlisi de l’estructura i el
major o menor caràcter utilitari.
-
Participació en activitats esportives psicomotrius o individuals,
d’oposició, de
cooperació
i de cooperació-oposició o col·lectives, amb especial referència
a la modalitat autòctona de pilota valenciana.
-
Aplicació adequada de la tècnica i la tàctica en activitats
esportives.
-
Planificació, organització i gestió de projectes individuals o
col·lectius.
-
Cooperació i socialització per a la creació de treballs
expressius.
-
Aportació de solucions originals als problemes. Transformació
d’idees en accions.
-
Desenrotllament de projectes en equip, transformant idees en accions.
-
Participació en l’organització de jocs, activitats d’expressió,
esportives i en el medi natural.
No hay comentarios:
Publicar un comentario